Inkluderende fællesskaber og mellemformer
Kompetenceudviklingsforløbet som omhandler inkluderende fællesskaber og mellemformer er igangsat i efteråret 2022 og løber frem til foråret 2026
Kompetenceudviklingsforløbet som omhandler inkluderende fællesskaber og mellemformer er igangsat i efteråret 2022 og løber frem til foråret 2026. Formålet med forløbet er at styrke arbejdet med inkluderende fællesskaber på både almen- og specialområdet, så alle børn og unge oplever at være en del af et fællesskab, hvor de trives fagligt og socialt. Derudover vil der være et særligt forløb målrettet skoler, som skal etablere mellemformsgrupper henover de næste par år for at klæde både ledere og medarbejdere på til dette arbejde.
For at sikre en stærk kobling til hverdagen er alle kursusgange opbygget således, at der både er fokus på teori, viden fra undersøgelser og andre kommuner, konkrete redskaber og prøvehandlinger. Det er Københavns Professionshøjskole, som varetager selve undervisningen, der finder sted på Frederiksberg.
Kompetenceudviklingsforløbet er inddelt i tre spor. Du kan læse mere om de enkelte spor ved at klikke på nedenstående links.
- Spor 1: Kompetenceløft af alle medarbejdere og ledere på skole- og fritidsområdet
- Spor 2: Kompetenceløft af udvalgte medarbejdere i Ungegrupperne, X-gruppen, C-sporet, T-sporet, PPR, Skolen ved Nordens Plads, Læsekompetencecenteret og Skoleafdelingen
- Spor 3: Kompetenceløft målrettet skoler som skal etablere mellemformsgrupper
Hvis du har spørgsmål til kompetenceudviklingsforløbet vedrørende inkluderende fællesskaber og mellemformer, er du velkommen til at kontakte konsulent i Skoleafdelingen Emilie Tang på emta03@frederiksberg.dk.